وقتی زندگی شما یک زندگی پرسرعت است بودن غذاهای سریع به عنوان بخشی از این زندگی غیر قابل اجتناب خواهد بود. غذاهای بیرون (take-away) می تواند یک میان وعده سریع برای بعدازظهر قبل از تمرین ، همچنین یک وعده شام دیرهنگام بعد از مسابقه عصر یا یک وعده اصلی در برنامه مسافرت وقتی که امکان آشپزی وجود ندارد و قیمت رستورانها بیش از درآمد شماست را فراهم کنند. شاید بعد از یک هفته سخت کاری و تمرینی، شما روزی را می خواهید که بدون نگرانی از وظایف خانگی، فقط آنرا بگذرانید و بعد از یک دوره دقیق خوردن، ممکن است خوردن غذای بیرون در بالای لیست پاداش شخصی شما باشد. بسیاری از ورزشکاران در ورزشهایی که کنترل وزن مهم است، پس از مسابقات و تورنمنت های بزرگ به سراغ خوردن غذاهای بیرون و خوشگذرانی می روند. با وجود راحتی آنها، غذاهای سریع و غذاهای بیرون درسطح عمومی اعتبار خوبی ندارند. معمولاً برای معرفی آنها عنوان غذاهای بنجل بکار می روند، هر چند که مردم خوردن (یا دوست داشتن) آنها را قطع نکرده اند. برخی مردم از اینکه غذاهای بیرون بخشی از رژیم آنهاست،کمی احساس گناه می کنند و گروهی دیگر از اینکه این غذاها را همیشگی مصرف می کند، احساس گناه دارند. آیا اعتبار آنها واقعاً قانونی است. بسیاری از غذاهای سریع برخلاف اصول تغذیه سالم و رژیم مطلوب تمرینات تهیه می شوند. ارزیابی های تغذیه در مورد غذاهای معمول بیرون برای مثال منوی شامل یک همبرگر بزرگ، مرغ سرخ شده دارای مقدار بالای چربیهای اشباع و شکر و انرژی می باشد و مقدار کمی فیبر و برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین C و A را دارد. در مجموع بسیاری از غذاهای بیرون فاقد کربوهیدرات کافی برای تأمین سوخت مورد نیاز در ورزشکاران با تمرینات سنگین می باشد. این حقایق باعث شده بسیاری از متخصصین تغذیه دشمنی منصفانه ای با غذاهای بیرون داشته باشند. این بیزاری شامل:

- آیا شما می خواهید این سرخ شود؟

- توزیع غذا، تخفیف در صورت استفاده از غذاهای زیاد سرخ شده یا شیرین همراه با نوشیدنی شیرین یا انتخاب های سرخ شده .

- تشویق برای استفاده از پرس های بزرگ که همراه با تخفیف در قیمت است.

- استفاده از آیتم ها غذایی خاص که در تلویزیون شدیداً تبلیغ می شود. ساختار این آیتم ها معمولاًَ بصورت استفاده از گوشت یا پنیر دو برابر معمول یا افزودن سایر موادی که باعث می شود شما با انتخاب یک آیتم بیشتر از حد معمول در یک روز انرژی و چربی اشباع دریافت کنید.

تلاش های اخیر باعث گردیده است که برخی مراکز تهیه غذاهای سریع منو خود را همسو با غذاهای سالمتر بازنگری مجدد نمایند. بطور کلی این تغییرات امکان انتخاب های بهتری را برای ورزشکاران ایجاد کرد، غذاهای کمتر چرب و پرکربوهیدرات. از دیدگاه مالی، غذاهای بیرون گرانتر از تهیه همان غذا در منزل است، هر چند ممکن است شما در آن موقعیت به آن توجه نکنید. هر چند غذاهای بیرون  (take-away) نسبت به غذاهای رستورانی ارزانتر است و می تواند متناسب با برنامه زمانی ورزشکار یا بودجه روزانه او حرکت کند، مسئله اینجاست که استفاده غیر محتاتانه از غذاهای بیرون شما را از رسیدن به اهداف تغذیه ای باز می دارد. هر چند با رعایت احتیاط و استفاده از دانش تغذیه ای، غذاهای بیرون  می تواند نقش مفیدی را در برنامه غذایی شما ایفا کند (چک لیست 1-21 را مشاهده کنید).