بصورت تئوری، وعده قبل از مسابقه باید سبک، غنی از کربوهیدرات باشد و حداقل 2 ساعت قبل از مسابقه خورده شود. تعداد زیادی منو برای این تعریف وجود دارد و بازیکنان باید امتحان کنند تا وعده مناسب برای نیازهای خودشان را پیدا کنند. روشن است که ممکن است شما در ساعت های مختلفی از روز یا شب مسابقه داشته باشید، شما نیاز به تنوع در الگوهای غذایی دارید تا میزان مناسب را فراهم کنید. فصل 4 در مورد ایده های عمومی برای وعده قبل از مسابقه می باشد.

دریافت مایعات در تمرینات و مسابقات

اگر شما سخت فعالیت کنید و استادیوم گرم یا داغ باشد، شما مقدار قابل توجهی مایعات را از طریق عرق از دست می دهید.

از دست دادن مایعات در طول یک روز به آب و هوا، سایر فعالیت های شما در طول روز، و اینکه چقدر گرما را بگیرید، بستگی دارد. (فصل 4-1 چک لیست 15 راهنمای عمومی برای دریافت روزانه مایعات را بخوانید) و برای اصول نوشیدن در طول تمرین و مسابقات (چک لیست 4-4). تلاش ها منجر به تهیه یک راهنمای مناسب برای مایعات و سوخت در بسکتبال و نت بال شد.

در زیر خلاصه ای از اصول علمی مایعات آمده است:

تغذیه در تورنمنت ها

برنامه های تورنمنت ها اغلب چالش برانگیز است و لازم است شما در چندین مسابقه در یک دوره کوتاه زمانی شرکت کنید. مسافرت نیز می تواند بخشی از نگرانی ها باشد. اثرات ناموفق بودن در ایجاد آمادگی کامل قبل از هر مسابقه و ترمیم کامل بعد از آن، ممکن است در برنامه اولیه منظور نشده باشد. بهرحال اثرات مسافرت (انتقال) می تواند به صورت تدریجی شما را وارد ناحیه خستگی کند، در حالیکه رقابت در بازیها به اوج رسیده است. اغلب تیم برنده بهترین تیم نیست بلکه تیمی است که بهترین ترمیم (ریکاوری) را داشته است. همه اینها نیازمند برنامه ریزی و تدارکات است.

به محض اینکه متوجه شدید احتمال اجرای برنامه مسابقات وجود دارد، به مصرف یک برنامه غذایی معمول اقدام کنید. آگاهی از برنامه تغذیه ای مناسب قبل از مسابقه لازم خواهد بود (فصل4.4 ) و استراتژی های ریکاوری بعد از مسابقه (فصل5). اگر شما برنامه مسافرت داشته باشید یا بازی در کشور دیگر برگزار شود نکته های مسافرت ورزشکاران می تواند مفید باشد (فصل تنیس). اگر رقابت شما بسیار تهاجمی است، برای جلوگیری از کمبود انرژی و مایعات و بالا بردن توان و خنثی کردن اثرات کمبود بر عملکرد مناسب ورزشی، تغذیه در طول مسابقه اهمیت می یابد.

 

دوباره در راه( مسافرت دوباره)

دوباره در راه بودن کار سختی است. نه تنها این در برنامه طبیعی خوردن، خوابیدن و تمرینات شما اختلال ایجاد می کند بلکه ممکن است لازم باشد شمار 2 یا 3 مسابقه را در طول سه روز انجام دهید. این          می تواند برای توانایی شما برای ترمیم و سازمان دهی چالش برانگیز  باشد. فصل تنیس را ببینید که برنامه 3 گانه ای را برای حملات بیان می کند که شامل اهداف تغذیه ای، برنامه های پیش رو و قاطعیت برای بردن حوادث به سمتی که خودتان می خواهید، می باشد. برخی از تیم ها یک برنامه غذایی برای     مسافرت ها تهیه می کنند که اغلب وعده های غذایی به صورت تیمی خورده می شود و توسط یک مدیر تیم یا کاپیتان تنظیم می شود. در دیگر باشگاه ها، بازیکنان اغلب مسئول بیشتر وعده های غذایی خودشان هستند و برای غذا خوردنشان اجازه روزانه دارند. به دلایل اجرایی و مالی (کجا شما می توانید دیر وقت غذا بخورید؟)، خوردن آزاد (take-aways) و غذاهای آماده (فست فودها)، بخش عمده ای از غذای آخر هفته ها را شامل می شود. این غذاها در مباحث تغذیه ای اعتبار بدی دارند و اغلب مناسب نیستند. گزارش زیر را بخوانید تا بیاموزید  و در سبک زندگیتان در اهداف تغذیه ای که دارید آنها را بکار ببرید.